19 ارديبهشت 1403

 

دستگاه فیزیوتراپی برجیس 2 کانال 400 هرتز مدل SL 400 New

 

  • درمان سریع و موثر فیزیوتراپی های ماهیچه ای، بیماری های عصبی
  • ناتوانی ناشی از سکته مغزی، تصادفات، شکستگی و صدمات ورزشی
  • دارای صفحه نمایش LCD
  • قابلیت تولید فرکانس های FARADIC,TENS,FES مناسب فیزیوتراپی های مختلف
  • دارای 13 برنامه
  • 10 سال خدمات پس از فروش
  • دارای 3 سال گارانتی

 

دستگاه های فیزیوتراپی 2 کاناله 400 هرتز:

دستگاه های فیزیوتراپی 2 کاناله 400 هرتز مدل SL 400 New که در فروشگاه آرتام کالا قابل عرضه می باشد دارای جدید ترین تکنولوژی با فرکانس 400 هرتز جهت درمان سریع و موثر فیزیوتراپی های ماهیچه ای ، بیماری های پوستی و عصبی  ونیز بازتوانی ناشی از سکته مغزی، تصادفات، شکستگی و صدمات ورزشی با پنل جدید و کاملا سبک است .

از قابلیتهای دیگر دستگاه میتوان دقت بهتر و عملکرد سریعتر، اصلاح فرکانسها بصورت کاملا علمی و دارا بودن صفحه نمایش 

با قابلیت تولید فرکانس های FARADIC,TENS,FES که مناسب فیزیوتراپی های مختلف است نام برد .

این دستگاه  دارای تائیدیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین دارای گواهینامه استاندارد بین المللی iso10002: 2004  از شرکت QS سوئیس است که مشتریان و خریداران گرامی میتوانند با آسودگی خاطر از دستگاه در منزل بهره برده و دیگر نگران معطلی در مراکز فیزیوتراپی نباشند .

محصولات برجیس با تاییدیه و پروانه ساخت از اداره کل تجهیزات پزشکی به بازار عرضه می‌شود.

بررسی روش‌های درمان خانگی کمر درد :

ابتلا به دردهای شدید در ناحیه کمر عارضه مشترک در میان تعداد کثیری از مردم جهان است. استفاده از داروها و مسکن‌های مختلف امیدی بر درمان و اتمام درد ناشی از عارضه کمر درد در این دسته از افراد است. همان‌طور که می‌دانید تأثیر دارو و مسکن بر دردها به‌صورت موقتی بوده و درمان همیشگی به‌حساب نمی‌آید. ما در این مقاله به بررسی و معرفی روش‌هایی می‌پردازیم که با استفاده از آن‌ها کمر درد را به‌صورت خانگی درمان کنیم.

برخی از عوامل مانند تنش‌های عضلانی، رژیم غذایی نادرست، نداشتن تحرک و فعالیت بدنی، ایستادن‌های طولانی‌مدت در دوران بارداری تأثیر بسزایی در بروز عارضه کمر درد و دیسک کمر دارد.

 

بررسی نشانه‌های کمر درد :

برخی از انواع کمر درد از پشت کمر شروع و رفته‌رفته به پشت ران و ساق پا و حتی در برخی مواقع به انگشتان پا هم کشیده می‌شود.

    حس دردی دائمی به دلیل ایستادن و یا نشستن طولانی‌مدت در پشت

    حس سفتی و درد دائمی در ناحیه ستون فقرات

    احساس درد شدید در ناحیه پشت در زمان انجام فعالیت‌های بدنی و یا بلند کردن اجسام سنگین

در صورت بروز هریک از 4 حالت بالا در فرد هیچ جایی نگرانی نبوده و ما در ابتدا استفاده از روش‌های درمان خانگی کمر درد را پیشنهاد می‌کنیم. در صورت اجرا کامل و دقیق روش‌های خانگی و عدم بهبودی می‌توان از دستگاه فیزیوتراپی خانگی و یا مراجعه به پزشک استفاده کرد.

 

روشهاي درمان خانگی کمر درد :

بطور عمومی اولین روش درمان برای دردهایی مانند کمر درد در منزل، ماساژ دادن ناحیه موردنظر است؛ اما لازم است بدانید که اگر روش ماساژ به‌درستی انجام نشود، آسیب‌های جدی به ستون فقرات و کمر شما وارد می‌کند. در ادامه به معرفی روش‌های درمان خانگی انواع کمر درد در این مقاله از شرکت تجهیزات پزشکی برجیس می‌پردازیم.

 

چرخش همزان زانوها

در انجام این ورزش انرژی زیادی مصرف نشده و مختص افرادی است که در طولانی‌مدت فعالیت بدنی سنگینی نداشته‌اند. انجام این ورزش به این صورت است که ابتدا دراز کشیده و 2 زانو خود را به هر سمتی بچرخانید. چسبیدن شانه‌ها به زمین از اصول اجرا این ورزش در درمان خانگی کمر درد است. زمان انجام این حرکت برای هر جهت 2 دقیقه می‌باشد. این حرکت تأثیر بسزایی در درمان دیسک کمر دارد.

 

پشت به دیوار بنشینید

از دیوار مدنظر 30 سانتی‌متر فاصله گرفته و سپس بدن خود را به سمت دیوار به حالت کج درآورید. سپس به‌آرامی خود را روی دیوار به سمت پایین سر داده و این کار را تا زمانی ادامه دهید که زانوها به‌آرامی خم و پشتتان کاملاً به دیوار بچسبد.

 

کشش در عضلات همسترینگ بصورت تاق باز

روی سطح صاف دراز کشیده و یکی از پاهای خود را بالا آورید، یک کش یا حوله و … دور پای بالا پیچیده و آن را تا زمانی که به‌صورت عمود با بدنتان قرار گیرد، بالا ببرید. پا را به همان حالت 3 تا 5 دقیقه نگه‌داشته و سپس مشابه این حرکت را برای پای مخالف انجام دهید.

 

استفاده از سرما و گرما

استفاده از سرما و گرما از روش‌های سنتی است که از گذشته تا به امروز برای تسکین و در برخی موارد حتی درمان درد کمر استفاده‌شده است.

قرار دادن کیسه یخ روی محل آسیب‌دیده موجب کاهش التهاب و درنتیجه کم شدن درد می‌شود. ایجاد بی‌حسی در ناحیه دردناک به‌وسیله سرما را می‌توان دلیل استفاده از کیسه یخ دانست.

نکته: در زمان استفاده از این روش برای تسکین درد به‌منظور جلوگیری از سرمازدگی پوست، کیسه یخ را با پارچه پوشانده و به مدت 20 دقیقه روی موضع قرار دهید.

در مقابل سرما در برخی مواقع از گرما هم می‌توان برای تسکین درد استفاده کرد. بطری یا کیسه آب گرم را در محل موردنظر قرار دهید. برای نتیجه بهتر این روند را چندین بار ادامه دهید.

 

استفاده از کفش مناسب

دلیل عمده ایجاد دردهایی مانند کمر درد در افراد، عدم توجه به پا و کفش مناسب است. استفاده از کفش‌های مناسب مانند انواع کفش‌های کتانی و طبی تأثیر بسزایی در درمان کمر درد و حتی جلوگیری از بروز این عارضه در فرد دارد.

 

 

در حرکات خود دقت کنید

افراد مبتلا به عارضه دیسک کمر باید فشار روی این ناحیه را به حداقل برسانند. پوشیدن کفش‌های پاشنه‌دار، روی شکم خوابیدن، ایستادن و نشستن طولانی و … ازجمله مواردی است که احتمال فشار روی دیسک را افزایش داده و درد را بیشتر می‌کنند. در زمان بلند کردن بارهای سنگین به‌جای استفاده از عضلات کمر از زانوهای خود استفاده کرد تا فشار را به حداقل برسانید. دست خود را به‌صورت متوالی دراز و خم نکنید. در زمان نشستن و ایستادن حالتی مناسب در اندام‌های خود ایجاد کنید.

 

استفاده از سیب‌زمینی

استفاده سیب‌زمینی در درمان خانگی کمر درد نقش مهمی دارد. به این صورت که سیب‌زمینی خام را رده کرده و در یکپارچه قرار دهید. پارچه را روی محل درد به مدت 1 ساعت قرار داده تا متوجه کم شدن درد شوید.

 

استفاده از زنجبیل در درمان خانگی کمر درد

ریشه زنجبیل در درمان کمردرد بسیار مفید می‌باشد. ترکیبات ضدالتهابی داخل گیاه زنجبیل می‌تواند به تسکین درد شما کمک کند. به این صورت که می‌توانید 4  تا 6 برش نازک را درون لیوان قرار دهید و روی آن آبجوش بگیرید و بگذارید حدود 10 تا 15 دقیقه دم بکشد. سپس پس از خنک شدن آن، مقداری عسل درون آن بریزید و نوش جان کنید.

 

درد کمر را با برگ ریحان کنترل کنید

این گیاه، گیاهی مؤثر در درمان کمردرد شدید می‌باشد. به این صورت که شما می‌توانید چند برگ ریحان را درون آب ریخته و بگذارید بجوشد تا نصف آب آن تبخیر شود. سپس داخل آن نمک ریخته و بنوشید.

مواردی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم همگی تأثیرگذار بوده و به‌منظور درمان خانگی کمر درد به افراد پیشنهاد می‌شود. با پیشرفت علم در بخش‌های مختلف درمان‌های خانگی در بیشتر مواقع اثربخش نبوده و پیشنهاد مراجعه و دریافت مشاوره از متخصص آن حوزه کارآمدتر است.

 

پیشگیری از ابتلا به کمر درد

یکی از دردهای آزاردهنده که بسیاری از مردم در طول زندگی خود به آن دچار می‌شوند، کمردرد است. این درد هیچ ارتباطی با کهولت سن ندارد. افراد در سنین مختلف و به دلایل گوناگون می‌توانند کمردرد را تجربه کنند. نکته مهم این است که اگر این کمردرد در هنگام جوانی شروع شود، اگر به موقع درمان نشود در سنین بالا مشکل‌ساز خواهد بود. پس بهتر است از ابتدا با داشتن یه برنامه منظم،‌ از ایجاد این بیماری پیشگیری کرد.

 

پرهیز از بلندکردن اجسام سنگین

یکی از کارهایی که افراد در سنین کم بدون دقت انجام می‌دهند، بلندکردن غیر اصولی اجسام سنگین است. این کار آسیب زیادی به کمر خواهد زد که ممکن است تا سال‌ها عوارضش فرد را آزار بدهد. در واقع اصولی‌ترین روش برای جلوگیری از کمردرد، بلندکردن صحیح اجسام است.

 

ورزش

ورزش باعث تقویت عضلات بدن می‌شود. پیاده‌روی، شنا، ورزش‌های هوازی و ورزش‌های خیلی ساده در خانه، باعث می‌شود که خون‌رسانی به ماهیچه‌ها و بافت‌های مختلف بدن به راحتی انجام شده و سلامت آن‌ها تأمین شود. قدرت این ماهیچه‌ها و عضلات مانع بروز کمردرد و دردهای دیگر خواهد شد.

 

رژیم غذایی مناسب

داشتن یک رژیم غذایی مناسب، ریسک ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها از جمله کمردرد را کم می‌کند. غذاهای سالم مانند میوه و سبزیجات تازه باید در میان وعده‌های غذایی وجود داشته باشند. این مواد غذایی،‌ هم آب کافی که عضلات و بافت‌ها برای عملکرد بهتر نیاز دارند را تأمین می‌کند و هم ویتامین‌ها و مواد معدنی لازم برای سلامت استخوان‌ها و مفاصل را تأمین می‌کنند. همین خود می‌تواند یک عامل مهم برای جلوگیری از کمردرد باشد.

 

درست نشستن و ایستادن

مشکل بزرگی که باعث بروز کمردرد می‌شود، نشستن یا ایستادن اشتباه است. سبک کار و زندگی این روزها، باعث شده که افراد گاهی مدت‌های طولانی پشت میز یا کامپیوتر نشسته باشند. فشار به کمر به مرور زمان باعث بروز دردهای شدید در این قسمت خواهد شد. بهتر است هر از گاهی از جا بلند شده، کمی راه رفت یا نرمش‌های ساده انجام داد. به این ترتیب فشار از روی مفاصل کمر برداشته می‌شود. فرم نشستن، قوز نکردن، حالت درست پا و دست هم در کم کردن فشار روی کمر مؤثر است.

 

سبک زندگی سالم

یک عامل مهم برای جلوگیری از کمردرد، داشتن سبک زندگی سالم است. پرهیز از استعمال دخانیات یکی از اولین قدم‌ها در این راه است. سیگار آسیب زیادی به عضلات کمر و مهره‌ها می‌زند. داشتن وزن متناسب قدم مهم بعدی است. هرچقدر میزان فشاری که بر اثر وزن به عضلات و مهره‌های کمر وارد می‌شود، کمتر شود، امکان بروز دردهای کمر کمتر خواهد شد.

خواب خوب عامل مهم بعدی در جلوگیری از کمر درد است. داشتن ساعت مناسب خواب، الگوی صحیح و البته بالش و زیرانداز مناسب هنگام خواب، می‌تواند از بروز کمردرد جلوگیری کند. نشستن و برخاستن صحیح، راه رفتن و ایستادن اصولی هم مانع بروز کمردرد در افراد خواهد شد. هنگام نشستن یک صندلی راحت را انتخاب کنید تا به کمر فشار وارد نشود. هنگام ایستادن هم نباید تمام وزن بدن را روی یک قسمت انداخت.

کمر درد یکی از بیماری‌های مزمنی است که هر فردی و در هر سن و سالی می‌تواند با آن درگیر شود. خیلی از افراد ممکن است نتوانند برای درمان این درد به پزشک مراجعه کنند و به همین دلیل است که یکی از بهترین روش‌های درمان آن، درمان خانگی کمر درد می‌باشد که در این مطلب با این موضوع آشنا شدیم.

این آسایش را گروه آرتام کالا به شما هدیه میدهد.

 

کاربرد برنامه های دستگاه فیزیوتراپی برجیس(berjis):

 

برنامه فارادیک :

حالت لرزاننده دارد و برای عضله سازی و چریی سوزی کاربرد دارد.

 

برنامه FES :

برای عضله سازی قسمت های کوچکتر ، بازسازی و ترمیم ترک های پوستی کاربرد دارد.

 

برنامه تنس :

حالت جریان سوزنی دارد و برای عصب سازی کاربردی عالی دارد.

 
معرفی دستگاه فیزیوتراپی دیجیتالی 2 کاناله 400 هرتز برجیس مدل SL 400 New :

  • صفحه نمایش : برای نشان دادن اطلاعات مربوط به نوع عملیات درمانی و تنظیمات کاربر
  • دکمه ON/OFF : جهت روشن و خاموش کردن دستگاه
  • دکمه MODE : برای تنظیم حالت فرکانس FARADIC,TENS,FES
  • دکمه TIMER : برای تنظیم زمان دوره درمان از 1 دقیقه تا 20 دقیقه
  • دکمه PULSE WIDTH : برای تنظیم برنامه زمانی تولید فرکانس
  • دارای 13 برنامه درمانی تولید فرکانس و حالت تولید فرکانس به صورت continuous ( فرکانس IDC ) برای درمان عارضه های نخاعی و ترمیم و بازسازی پارگی عصب و رشته اعصاب آسیب دیده
  • دکمه START : برای شروع کار دستگاه و شروع درمان
  • دکمه UP/DOWN : برای کم و زیاد کردن قدرت خروجی فرکانس ها هر کانال به صورت مجزا
  • خروجی CH1/CH2 : برای نصب کابل های الکترودها
  • دکمه STOP: برای توقف درمان دارد
  • چراق قرمز : برای نشان دادن اتصال دستگاه به برق شهری
  • چراغ سبز : جهت نمایش فاصله زمانی فرکانس ها در حین درمان
  • فیوز : جهت محافظت دستگاه در برابر نوسانات برق شهری
  • کابل های الکترود ضد پارازیت برای انتقال فرکانس بدون نوسان
  • الکترود از جنس کربن و لاستیک برای انتقال بهتر فرکانس و انعطاف پذیر بودن
  • فرکانس تولید شده : 20 تا 400 هرتز
  • دارای دفترچه فارسی با توضیحات جامع و کامل

 

شایان ذکر است که کابل الکترود ها ضد پارازیت و بدون نوسان برای انتقال فرکانس بوده ، همچنین الکترودها از جنس کربن و لاستیک انعطاف پذیر جهت انتقال بهتر فرکانس ها طراحی شده اند .